Blog Image

Kennel Elverlamshuset

B6 kuldet knap 2 uger gamle

Dagbog Posted on Mon, March 16, 2026 14:24:58

Imorgen er hvalpene 2 uger gamle og vi fik taget lidt billeder idag.

Alt er vel, Nynne har besluttet at hun vil stå op nu og amme dem og det er ikke helt godt. De 2 blå hanner kan sagtens nå hendes patter også stående, men de 3 andre har lidt problemer med at lære teknikken. Så idag har jeg været ved hende hele dagen for at hjælpe de 3 små igang med stående taffel. Jeg tror Nynne har fattet at hun stadig må sætte eller lægge sig, så alle kan blive forsynet godt….. vi arbejder på sagen.

Alle 5 har åbnet øjnene, først bittesmå sprækker og så pludselig helt åbne. Nu venter vi på at ørerne åbnes op, så kan de begynde at høre lidt også. Lige nu bruger de næsen som radar, både med dufte og med varme fra mor Nynne. De er skønne allesammen.

Bilederne kommer her fordelt i albummer.

Blå pige, Brianna;

Tricolour han, Baldo:

Tricolor pige, Benedikte:

Blue merle han, hvalp nr. 4, navn ikke bestemt endnu:

Blue merle han, hvalp nr. 5, navn ikke bestemt endnu:



Irma/Nimbus

Dagbog Posted on Mon, March 16, 2026 10:00:27

Vi håber på et kuld hvalpe i slutningen af Maj. Irma er startet løbetid og Nimbus er den udkårne.

Sundhedsoplysninger om de 2 finder du på hjemmesiden under henholdsvis tæver/hanner. Det bliver Irmas debut som hvalpemor.



B6 kuldet er født

Dagbog Posted on Thu, March 05, 2026 14:46:50

3/3-26 kom der 5 nye hvalpe til verden her hos os. Det var Nynne og Blåmands hvalpe der blev født og vi er selvfølgelig pavestolte af mor Nynne, der præsterede at gemme godt på de 5. Der kom 1 blå pige og 2 blå drenge, 1 tric. pige og 1 tric. dreng. Vi har p.t. reservationer på alle 5 hvalpe.

Mor og smårollinger har det godt og de små er i fin trivsel.

herunder billede af hele kuldet. Fra venstre dreng, pige, dreng, dreng og pige.



Hvalpe forventes i starten af Marts

Dagbog Posted on Mon, January 19, 2026 11:12:23

Nynne viser gode tegn på drægtighed, så nu skal den sidste tid gå godt og så kan vi glæde os til at der kommer nye hvalpe i huset i starten af Marts. Den dygtige far er Blåmand, Elverlamshuset’s Precious Blue Boy.



Måske nye hvalpe i starten af Marts

Dagbog Posted on Fri, January 02, 2026 12:16:51

Omkring nytår fik vi parret Nynne og Blåmand og håber derfor om alt går vel på nye hvalpe om ca 9 uger.

Skriver lidt mere når vi ved om der er smårollinger på vej…….

De 2 fik et kuld sammen i juni 2024, og der kom 4 meget skønne hvalpe.



Julegåtur

Dagbog Posted on Sun, December 14, 2025 11:39:33

Lørdag d. 13. december inviterede Kurt og jeg til gåtur i vores lokale skov og efterfølgende julehygge med gløgg/kakao og æbleskiver hjemme hos os i Lumsås.

Vi var 15 tobenede og 17 firebenede, der havde en dejlig dag og kunne ønske hinanden en glædelig jul efter nogle timer med god snak og mange ”røverhistorier” om vores dejlige hunde. 

Tak til jer der kom og var med til at gøre det til en dejlig dag.



Så blev her stille igen

Dagbog Posted on Sun, December 14, 2025 10:54:47

De fire hvalpe fra A6 kuldet er alle rejst til deres nye hjem. Vi får positive tilbagemelding men også spørgsmål om lidt forskellige “problemer” de nye ejere kan opleve. Fx en meget aktiv hvalp der bider i mange ting også noget den helst ikke må bide i. Ja hvalpe der har helt normal hvalpeadfærd, og som undersøger omverdenen aktivt og nysgerrigt, må man af og til lige finde ud af at få beskæftiget på en god måde. Slikkemåtte kan være en løsning, fx med kød eller leverpostej smurt godt ind, måske en tur i fryseren kan give beskæftigelse til noget tid. Og når hvalpe slikker mad i sig eller tygger på noget, så falder de ofte til ro….

I (de nye ejere) fortsætter med at spørge om gode råd, alt det I vil……..

Det har været et rigtig dejligt kuld at have fornøjelsen af, ingen problemer med maver, hurtigt ude i haven og gården, køre bil uden at blive køresyge og ja, Gracie har selvfølgelig bidraget alt det bedste hun kan, dygtig hundemor.

Vi fik lidt billeder på falderebet:



A6-kuldet 7 uger

Dagbog Posted on Fri, November 28, 2025 11:00:17

I den forløbne uge er der virkelig sket meget for de 4 rollinger. Vi har udfordret dem hver dag med noget nyt, både ude og inde. Vi har spillet LYD CD med fyrværkeri, som de tog ganske pænt, og så har vi været ude at køre bil 2 gange. Den ene gang til Dyrlæge Kiropraktor Rikke Wriedt for at få tjekket hvalpe og mor Gracie. De 3 hvalpe var der lidt at rette på især nakke og lænd, men det var småting og de er super fine. Mor Gracie var Rikke noget imponeret over, allerede havde trukket maven på plads efter drægtigheden og hun var også helt OK.

Igår kørte vi så den lidt længere tur til Køge Bugt Dyreklinik, hvor vi havde en aftale med Jens (øjendyrlæge). De fik sundhedstjek, og alle 4 var sunde og raske. Så blev de chippet, vaccineret og øjenundersøgt. De var helt frie på 7 øjne og 1 enkelt øje med ubetydelig PHTVL grad 1.

Begge køreture gik forbavsende roligt, til Rikke var Gracie med og til Jens kørte vi uden mor. De lå og sov det meste af turen, som om kørslen vuggede dem i søvn.

Og idag er de så 7 uger gamle. De vokser godt til og vi har taget billeder af dem enkeltvis.

Annabelle:

Anker:

Anton:

Agnes:



« PreviousNext »